Thursday 1 December 2016

吵很兇的同性婚姻議題



最近台灣同性結婚的議題吵得頗兇
阿兜仔媽就問了我的看法

(I already knew this wouldn’t go well because……. 讓我娓娓道來)


以下小撂一下英文吧(明明就只是懶得翻譯)

阿兜仔媽:So do you support gay marriage?

:Yeah, sure, I didn’t think they are that much different from straight people. This world is just not used to it yet. Who set up the rules that people can only love opposite genders? The world was set this way because majority of people are straight, but that doesn’t mean the rest of people are not normal.

阿兜仔媽:Yeah ok, I get your point. What about gay couple adopting kids? I can’t agree to that.

:Well, sure. Why can’t they have kids? Just because they can’t physically produce children, doesn’t mean they can’t be good parents.

阿兜仔媽:But their children are going to be confused and don’t know if they should like boys or girls anymore. (我內心: again, the world just hasn’t learned yet.) And if they can adopt children, then the world will be full of gay people who can’t produce children and there will be no more people left one day.

:But how about the straight people who never wanted families? Or couples who never wanted kids? Or irresponsible parents who don’t love children but still had them and not took care of them anyway? So many people who had children but abandon them or abuse them, is that better for the children?

阿兜仔媽:Yeah, but I will never give my children away if I knew they might be adopted by gay people. (突然之間在扯什麼????)



我的重點是
阿兜仔媽媽就是那種自稱有同性戀朋友,跟他們很要好,也很接受他們,但不希望他們能結婚或是能領養小孩的人

她很愛舉的例子就是有一次他們聚餐
其中一個親戚還朋友,因為同桌有同性戀,所以堅持不要同桌(阿兜仔媽家就一張餐桌)
然後她就教訓那個人說: 我不覺得有怎樣,他們就是我的朋友,要不然你自己去坐外面好了

所以跟這些朋友這麼要好
卻不希望他們有小孩??


我就說那難道妳寧可異性戀把小孩生出來之後棄養或是虐待他們
而死不讓小孩在充滿愛跟希望的同性戀家庭長大嗎?

反正她後來就開始扯說她絕對不會棄養自己的小孩阿什麼的
根本就大離題……


我同意家長對孩子的影響很大
退一百步來說,就算在同性戀家庭長大的小孩很有可能長大會變同性戀又如何?
(因為對孩子來說,有兩個媽媽或是兩個爸爸是常態)

就算他們長大之後是同性戀那又如何?
同性戀到底有什麼錯?

又不是說長大作奸犯科變殺人犯或是毒蟲
那這樣的話是不是只要有案底的人都不准結婚,因為覺得小孩長大之後會變壞人?

長大之後,(再退一百步)就算因為父母的關係變同性戀,到底又有什麼錯?

有些男生長大的環境是有5, 6個姐姐
也有可能因為這樣被影響而變比較女孩子氣的
難道要把這些姐姐都趕出去嗎?
還是法律要規定不能生那麼多個女生???

我不懂阿= =

總之我不明白為什麼阿兜仔媽媽想要吵這個

她反正吵不過就開始亂扯
我最後也懶得講了……


好啦,這又是一篇抱怨文XDDDDD

No comments:

Post a Comment